UZAKTAN EĞİTİM
- E-posta hesabımın şifresini unuttum ne yapabilirim?
Yeni e-posta adresleri öğrencinumarası@tarsus.edu.tr şeklinde oluşturulmuştur. e-kampus ve e-posta hesaplarında tek şifre uygulamasına geçilmiştir. e-kampus şifreniz ile e-postanıza girmeyi deneyiniz, yine de mail hesabınıza giriş yapamazsanız e-kampuse giriş yapıp, yeni şifre oluşturunuz. Yeni şifre oluştururken en az 8 karakter, büyük harf, küçük harf, sayı ve özel karakter( * + - / ! & % \ , . ) içermelidir. Bundan sonraki şifre değişikliklerinde ise yine mutlaka e-kampus-->Şifre Değiştir ekranından yapmanız gerekmektedir. Şifrelerinizi tamamen unuttuğunuz takdirde e-kampus anasayfasından "Şifremi Unuttum" butonuna tıklayarak yenileyebilirsiniz. Şifre değişikliği yaptığınız anda senkronize olarak e-posta şifreniz de değişmektedir. Yeni oluşturduğunuz şifre ile e-posta adresinize de giriş yapabilirsiniz.
ALMS'nin açılımı Advancity LMS'tir. LMS, eğitim yönetim sistemleri için kullanılan genel bir kısaltma olup İngilizce bir tamlama olan Learning Management System'in kısaltmasıdır. Çok sayıda eğitim kurumu (üniversite, lise, eğitim şirketleri) ve şirketler tarafından kullanılan ALMS, web ve mobil uygulamaları içinde barındıran bir eğitim yönetim sistemidir. ALMS ile kurumlar, uzaktan eğitim operasyonlarını yönetmekte, eğitimlerini planlamakta ve farklı tiplerde içerik sunarak eğitmen, çalışan ve öğrencilerine hizmet vermektedirler. ALMS ile ilgili daha fazla bilgiyi yi www.alms.com.tr adresinde bulabilirsiniz
- ALMS'teki hesaba nasıl bağlanılabilir?
- E-Posta adresimi nasıl öğrenebilirim?
Uzaktan Öğretim uygulamalarında kullanacağınız e-posta adresiniz Üniversitemiz tarafından oluşturulmuştur. E-Kampüs (http://ekampus.tarsus.edu.tr) sistemine giriş yaparak "Öğrenci Bilgi Sistemi" üzerinden uzaktan öğretimde kullanacağınız e-posta adresinizin varsayılan şifresi(şifrenizi mutlaka değiştiriniz) ve e-posta adresinize (Aşağıdaki resimde gösterilen alandan) ulaşabilirsiniz.
- Üniversitemiz tarafından öğrencilerimize tahsis edilen e-posta adreslerine nasıl giriş yapılacaktır?
- ALMS ile Perculus'un farkı nedir?
ALMS ile Perculus iki ayrı üründür. ALMS ders materyallerini öğrencilerle paylaşmak, öğrencilere ödev verip toplamak, sınav yapmak, dosya ve duyuru paylaşmak için kullanılan platformdur. Perculus ise canlı sınıf eğitimi gerçekleştirilmesine olanak sağlayan araçtır.
- ALMS ile Perculus'a nasıl bağlanabiliriz?
ALMS ve Perculus için ayrı bir bağlantı adresi gerekmemektedir.
https://ues.tarsus.edu.tr/ adresi ile ALMS sistemine bağlanılabilir. Perculus için ayrı bir hesap veya ayrı bir bağlantı adresi yoktur.
- ALMS ve Perculus için ayrı hesaplar mı gerekmektedir?
- Perculus'a nasıl erişebilirim?
>ALMS üzerinde ilgili dersinizin içerisinde sanal sınıf yaratarak ve sanal sınıfı başlatarak otomatik olarak Perculus'a geçiş sağlayabilirsiniz.
- ALMS veri olarak hangi kaynağı kullanmaktadır?
ALMS, veri kaynağı olarak sadece otomasyon sistemini kullanmaktadır. otomasyon üzerindeki dersler, akademik kadro hesapları, öğrenci hesapları ALMS tarafına senkronizasyon ile aktarılmaktadır. Otomasyonda olmayan bir bilgi ALMS'e aktarılmamaktadır.
- Otomasyonda gerçekleşen değişiklikler anında ALMS'e yansır mı?
Hayır, otomasyonda gerçekleşen değişiklikleri ALMS'e yansıtabilmek için senkronizasyon yapmak gerekmektedir. Bilgi işlem merkezimize veya Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezimize haber vermeniz gerekmektedir.
- ALMS'e bağlanabiliyorum ancak derslerim görünmüyor ne yapmalıyım?
Bağlı bulunduğunuz fakülte öğrenci işlerine başvurup, otomasyon sistemini kontrol etmeniz gerekmektedir. Otomasyon sisteminde ilgili dersin sorumlusu olarak sizin görünmesi gerekmektedir.
- Ders yardımcılığı yapan araştırma görevlileri veya aynı dersi birden fazla öğretim elemanının verdiği durumu ALMS'e nasıl yansıtabiliriz?
ALMS, kaynak olarak otomasyonu kullandığı için ders yardımcılarının ve de diğer öğretim elemanlarının da bilgilerinin otomasyonda bulunması ve ilgili ders ile eşleştirilmesi gerekmektedir.
Web sayfamız İletişim sekmesinden ulaşabilirsiniz.
- Derslere misafir eğitmen nasıl dahil edebiliriz?
Derslerinize üniversite dışarısından misafir eğitmen davet edebilmeniz için, dersin yapılacağı sanal sınıf aktivitesini dersinizde tanımladıktan sonra ...tarsus.edu.tr adresine ders, oturum ve misafir kisinin isim-soyisim ve mail adresini iletmeniz yeterlidir. Aksaklık yaşanmaması için bu işlemi ders günününden en az 1 hafta önce gerçekleştirmelisiniz.
- Otomasyonda dersi resmi olarak almamış bir Tarsus Üniversitesi öğrencisini misafir olarak alabilir miyiz?
Otomasyonda resmi olarak derse kayıtlı olmadığı için öğrenciler ALMS'te görünmeyecektir. Eklemek için http://uzem.tarsus.edu.tr/tr/contact adresine eklemek istediğiniz Tarsus Üniversitesi öğrenicisinin bilgilerini ve ilgili dersi bildirmeniz yeterlidir.
- Üniversitemiz Uzaktan Eğitim Sistemine nasıl giriş yapılacaktır?(Google Classroom)
- Üniversitemiz Uzaktan Eğitim Sistemine nasıl giriş yapılacaktır?(Google Meet)
- ALMS'de Canlı Derse Nasıl Katılabilirim?
- ALMS'i kullanmak için ekstra bir yazılım kurmaya ihtiyaç var mıdır?
- ALMS'i sorunsuz kullanmak için Internet bağlantısı hangi hızda olmalıdır?
Kullanıcıların en az 1 Mbit hızını kullanması ALMS’i sorunsuz kullanmak için yeterli olmaktadır.
- ALMS Sistemine Giremiyorum. Ne Yapmalıyım?
- ALMS Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri
- Dersin altına aktivitelerin hepsini ekledim ancak öğrenciler hiçbir şey göremiyorlar. Neden olabilir?
- Derslere girmeme rağmen tamamlama yüzdesi yükselmiyor aksine düşüyor sebebi nedir?
- Geçmiş sanal sınıf tekrar izlemelerini defalarca izlememe rağmen videonun üzerinde sürekli kırmızı renkli 'Tamamlanmadı' notu çıkıyor. Ders izleme yüzdesi bir turlu yükselmiyor. Ne yapmalıyım?
- Ödev teslim tarihi nasıl vermeliyim?
Ödev teslim tarihi başlangıç tarihi ve bitiş tarihileri aralığında olmalıdır. Ödev aktivitesinde saat bilgisi girilmediği taktirde, sistem tarih aralıklarını ve son teslim tarihini kabul etmemektedir.